Saturday, 8 November 2008

Did you make a difference?

I don't really like to talk politics and I hadn't actually intended to post to the school blog about it, however, I've decided to brave it and share my
I took a quick squiz at some blogs last night as I couldn't sleep. Would you believe I didn't get to bed till 3 in the jolly morning!?! Possibly due to my over-consumption of coffee during the day me thinks! However, I am sooooooooo glad I have family and friends online at that hour to while away the time, as well as having the internet, lol.

Anyway, mention was made on the majority of blogs about the recent US elections. This had me wondering what will happen in New Zealand's elections today. Will we have a new leader? Or will Helen Clark take out another term in office?

Well, this morning I was chatting with our neighbour's son and asked if his dad had voted yet, "nope, he doesn't vote," was his reply. Hmm, that's his perogative I guess, however, it's the old story, if you don't cast a vote then you can't complain which party will be elected.

Many will consider it's time for a change, and depending which polls you listen to, it would appear Labour is on the way out. However, I watched a current affairs programme last night and their polls had the complete opposite! Might I just say I'm not actually interested in polls, because I believe they are biased to the extreme. Depending which party is casting the poll, the results reflect in their favour. Perhaps I'm wrong, but that's my take on it and I'm allowed to say so in my blog, lol.

I'm on the Māori electoral roll so my choices are different to those of whaiāipo because he is on the general role, however our votes reflect each other very strongly.

Personally, I just want to know what the parties agenda involves, whether they will keep to their promises and how they will improve or what impact they will have on our family's position. However, suffice it to say ...

Will my vote make a difference?


I sure hope so!

He aha te mea nui? He tangata, he tangata, he tangata
What is the most important thing? It is people, it is people, it is people

Just like Lotto, 'you gotta be in to win'.

It's in our hands to elect the government!!!!



Thanks for dropping by
ka kite ano

No comments:

Post a Comment